Silva, Susana Costa eDuarte, Paulo De OliveiraAlmeida, Catarina Andreia Da Silva2020-04-282020-04-282019-12-062019http://hdl.handle.net/10400.14/30443No longer restricted to the consumption of brand-new luxury goods, the alternative reselling of luxury goods is becoming a common practice among consumers. Largely neglected, second-hand consumption has been redefined in today’s retail marketplace and among individuals’ opinion due to several changes of the consumerist society, increasing the willingness to adopt new shopping alternatives. Once strictly reserved to only brand-new goods, today´s second-hand luxury is now generating a challenge for luxury well received among consumers. The purpose of this investigation is to analyze the second-hand luxury market and determine the factors which drive to second-hand luxury consumption. The topic of second-hand luxury is still largely ignored by the scientific researchers and yet the phenomenon is becoming strong among costumers, since many unexplored questions underlying the motivational factors are still to be discovered. After analyzing the motivational factors of consumption of both second-hand and luxury, six individuals living in Monaco were selected to conduct interviews concerning their luxury second-hand consumption habits. Among respondents, three were store managers of second-hand luxury and the other three were enthusiasts and loyal clients of this studied model. In order to determine the motivational "engines" of the second-hand luxury consumption, a qualitative method followed by a content analysis was the research technique considered the most appropriate to collect, interpret and finally analyze the outcomes Findings – The results show that five dimensions “Need for Uniqueness”, “Extrinsic Motivations”, “Intrinsic Motivations”, “Product-Related - Authenticity” and “Fear of Inauthenticity” are the motivational "engines" of second-hand luxury consumption. The study found that the need for uniqueness is the central aspect influencing the consumption of second-hand luxury. On the contrary, the fear of inauthenticity is considered as a negative influencer of this studied model. However, this study revealed that the dimension of second-hand luxury is dominated by the hedonic values and luxury effect on consumers. Unexpected at first sight, ethical and sustainable reasons were found as emerging behavioral attitudes driving consumers to second-hand luxury.Não estando restringido unicamente ao consumo de produtos novos, a revenda alternativa de produtos de luxo está a tornar-se uma prática comum entre os consumidores. Por muito negligenciado, o consumo de segunda mão foi redefinido tanto no mercado atual como na opinião individual, devido a várias mudanças na sociedade consumista, aumentando a disposição de adotar novas alternativas de compra. Antes estritamente reservado a compra de produtos novos, hoje em dia o luxo de segunda mão está a demonstrar-se um desafio para o luxo bem recebido pelos consumidores. O objetivo desta investigação é analisar o mercado de luxo de segunda mão e determinar os fatores que levam ao consumo de luxo de segunda mão. O tema do luxo de segunda mão ainda é amplamente ignorado pelos pesquisadores científicos e, no entanto, o fenômeno está se a tornar forte entre os consumidores, uma vez que muitas questões inexploradas subjacentes aos fatores motivacionais ainda estão por ser descobertas. Depois de analisar os fatores motivacionais de consumo de segunda mão e de luxo, seis indivíduos que vivem no Mónaco foram selecionados para realizar entrevistas sobre seus hábitos de consumo de luxo de segunda mão. Entre os entrevistados, três gerentes de loja de luxo de segunda mão e os outros três entusiastas e clientes fiéis desse modelo estudado. A fim de determinar os "motores" motivacionais do consumo de luxo de segunda mão, um método qualitativo seguido por uma análise de conteúdo foi a técnica de pesquisa considerada a mais adequada para recolher, interpretar e finalmente analisar os resultados. Resultados - Os resultados mostram que as cinco dimensões “Necessidade de Exclusividade”, “Motivações Extrínsecas”, “Motivações Intrínsecas”, “Relacionadas com o Produto - Autenticidade” e “Medo da Inautenticidade” são os motores motivacionais do consumo de luxo de segunda mão. O estudo descobriu que a necessidade de exclusividade é o aspecto central que influencia o consumo de luxo de segunda mão. Ao contrário, o medo da inautenticidade é considerado um influenciador negativo deste modelo estudado. No entanto, este estudo revelou que a dimensão do luxo de segunda mão é dominada pelos valores hedónicos e pelo efeito de luxo nos consumidores. Inesperada à primeira vista, razões éticas e sustentáveis foram encontradas como atitudes comportamentais emergentes que levam os consumidores a comprar luxo de segunda mão.engLuxurySecond-handPre-ownedPre-usedPre-lovedConsumptionMotivationsUniquenessCircular EconomyLimited-productsEthicalLuxoSegunda-mãoPré-usadoPré-amadoConsumoMotivaçõesUnicidadeEconomia CircularProdutos limitadosÉticaFactors driving to the propensity to purchase luxury second-hand fashion and apparelWhat are the motivational drivers increasing the propensity to purchase second-hand luxury fashion and apparelmaster thesis202457770