Romba, Maria Inês das Neves Moreira de AlmeidaTosun, Nilgun Asli2024-07-302025-01-302024-06-112023-12http://hdl.handle.net/10400.14/45967This internship report examines the intersection of digital marketing, brand strategy, and relation to organizational corporate culture, particularly emphasizing the domestic kitchen appliances industry. The case study methodology is employed for an in-depth examination to evaluate the digital marketing methods utilized by Philips Domestic Appliances (Philips DA) in the Netherlands. This study evaluates Philips DA's digital marketing strategies, focusing on product promotion, sales outcomes, customer involvement, and its mobile application, NutriU App integration, based on a comprehensive review of existing scholarly works, internship observations, and interviews with the Philips DA marketing team in the Netherlands. This study employs a qualitative research methodology, specifically following the research design suggested by Robert K. Yin (2018). Study's primary data collection technique is interviews with Philips DA's marketing team. The data analysis utilizes a theme analysis approach by following Braun and Clarke's (2006) "Using Thematic Analysis in Psychology." This research highlights the significance of understanding global corporate culture and digital marketing strategies to achieve brand success. Furthermore, this study discusses future research avenues and examines the industry's implications.Este relatório de estágio examina a interseção entre marketing digital, estratégia de marca e relação com a cultura corporativa organizacional, enfatizando particularmente a indústria de eletrodomésticos de cozinha. A metodologia de estudo de caso é empregada para uma avaliação aprofundada dos métodos de marketing digital utilizados pela Philips Domestic Appliances (Philips DA) nos Países Baixos. Este estudo avalia as estratégias de marketing digital da Philips DA, focando na promoção de produtos, resultados de vendas, envolvimento do cliente e integração da sua aplicação móvel, NutriU App, com base numa revisão abrangente de trabalhos acadêmicos existentes, observações de estágio e entrevistas com a equipa de marketing da Philips DA nos Países Baixos. Este estudo emprega uma metodologia de pesquisa qualitativa, seguindo especificamente o desenho de pesquisa sugerido por Robert K. Yin (2018). A principal técnica de recolha de dados do estudo são entrevistas com a equipa de marketing da Philips DA. A análise de dados utiliza uma abordagem de análise temática seguindo Braun e Clarke (2006) em "Using Thematic Analysis in Psychology." Esta pesquisa destaca a importância de compreender a cultura corporativa global e estratégias de marketing digital para alcançar o sucesso da marca. Além disso, este estudo discute futuras vias de pesquisa e examina as implicações para a indústria.engPhilips domestic appliances in the NetherlandsNutriU appDigital marketingGlobal corporate cultureMarketing strategyBrand strategyCorporate marketingDigital transformationInnovation in marketingGlobal marketing strategiesDomestic kitchen appliancesOrganizational cultureConsumer-centric strategiesConsumer engagementPhilips domestic appliances nos Países BaixosAplicativo NutriUMarketing digitalCultura corporativa globalEstratégia de marketingEstratégia de marcaMarketing corporativoTransformação digitalInovação em marketingEstratégias globais de marketingEletrodomésticos de cozinhaCultura organizacionalEstratégias centradas no consumidor,Envolvimento do consumidorDigital marketing strategy for domestic kitchen appliances : a case study for the Philips domestic appliances in the Netherlandsmaster thesis203667212