Leglise, LaureHadžiahmetovic, Hana2022-08-012022-08-012022-01-242022-01http://hdl.handle.net/10400.14/38441The present thesis aims to answer the question of whether independent moviemakers can survive in the digital age. Having been faced with digitalization and the transformation of its core practices, the film industry was obliged to rethink its existing business models. This research demonstrates the threats (worsening financial situation of art-house cinemas, overwhelming expansion of choice), as well as opportunities (widening of distribution opportunities, cheaper marketing of indie content, diversifying cinematic offer). The findings of my research show that it is indeed possible for the independents to survive by combining the advantages that come from both online and offline sphere.A presente tese visa responder à questão de saber se os cineastas independentes podem sobreviver na era digital. Tendo sido confrontada com a digitalização e a transformação das suas práticas fundamentais, a indústria cinematográfica foi obrigada a repensar os seus modelos de negócio existentes. Esta investigação demonstra as ameaças (agravamento da situação financeira das salas de cinema artístico, expansão esmagadora da escolha), bem como as oportunidades (alargamento das oportunidades de distribuição, comercialização mais barata dos conteúdos indie, diversificação da oferta cinematográfica). Os resultados da minha investigação mostram que é de facto possível para os independentes sobreviverem combinando as vantagens que provêm tanto da esfera online como offline.engFilm productionBusiness modelsDigitalizationValue for moneyVOD platformProdução de filmesModelo de negócioDigitalizaçãoValor para o dinheiroPlataforma de VODHow can independent moviemakers survive in the digital age?master thesis202964728