Farias, Ana Rita Boino Godinho AlvesÇoruk, Seray2021-06-022021-06-022021-03-052020http://hdl.handle.net/10400.14/33421Climate change is the biggest problem that humankind has ever faced so far. In the era of mass production and overpopulation, their impact on environmental degradation is increasing day by day, and unless people start to take action immediately, the future will be too late to do so (Mitchell, 2016). On a more comprehensive level, professional activities such as manufacturing, mass production, and individual-level activities such as overconsumption and non-renewable energy use can be shown as examples. Even though the opportunities to make a change at the more comprehensive level are higher, since most people are not able to be a part of those decisions, individual-level behavior change is the best option to start minimizing the negative impacts of human behavior. Green consumption behavior change is the most likely behavioral change for people to the individual level to decrease climate change's negative externalities. The theory of planned behavior (TPB) is one of the best models to predict behavioral intention. Although TPB is based on a selfinterest theory, thus it is not able to explain why people act to benefit society and why the level of internalizing future possibilities differs among people. Therefore, it is necessary to include such variables in order to have a better predictive model. Results showed that prosocial values together with the Extended Theory of Planned Behavior, can predict one’s purchase intention regarding green products, although the same statement cannot be made for the impact of temporal discounting on predicting consumers’ intention. In future studies, it would be useful to explore the effectiveness of temporal discounting on people’s purchase intentions since it represents how people perceive possible future events. It is essential to mobilize people to take action to minimize environmental degradation immediately.As alterações climáticas são o maior problema até agora vivido pela humanidade. Na era da produção massificada e da sobre população, o seu impacto na degradação ambiental está a aumentar e a menos que as pessoas tomem medidas imediatamente, no futuro será demasiado tarde para o fazer (Mitchell, 2016). A nível mais abrangente, atividades profissionais como o fabrico, produção em massa; e a nível individual, atividades como o consumo excessivo, utilização de energia não-renovável servem como exemplos. Embora o efeito de uma mudança mais abrangente seja maior, uma vez que estas decisões não estão acessíveis à maioria das pessoas, a mudança de comportamento a nível individual é a melhor opção para minimizar os impactos negativos do comportamento humano. A mudança comportamental para um consumo verde é possível a nível individual diminuindo as externalidades negativas das alterações climáticas. A teoria do comportamento planeado (TPB) é um dos melhores modelos para prever a intenção comportamental. Embora a TPB se baseie numa teoria de interesse próprio, não é, contudo, capaz de explicar porque é que as pessoas agem em benefício da sociedade e porque é que o nível de interiorização dos efeitos futuros nos comportamentos difere entre as pessoas "temporal discounting". Assim, é necessário incluir tais variáveis para um melhor modelo de previsão. Os resultados mostraram que os valores prosociais juntamente com a versão alargada da teoria do comportamento planeado podem prever a intenção de compra de produtos verdes, embora a mesma afirmação não possa ser feita quanto ao impacto do "temporal discounting". Nos estudos futuros, seria útil explorar o efeito do "temporal discounting" sobre as intenções de compra das pessoas, dado que representa a forma como as pessoas percebem possíveis acontecimentos futuros e é essencial mobilizar as pessoas para tomarem medidas a fim de minimizar imediatamente a degradação ambiental.engThe extended theory of planned behaviorGreen purchase intentionTemporal discountingProsocial behaviorClimate changeA teoria alargada do comportamento planeadoIntenção de compra verdeTemporal discountingComportamento prosocialMudança climáticaFilling the gaps : prosociality and temporal discounting in the extended theory of planned behavior to predict green purchase intentionmaster thesis202724310