Tavares , Patrícia Isabel Ramos Pego NunesNeumann, Clara Elly2025-05-062025-05-062025-02-102024-09http://hdl.handle.net/10400.14/53143A glamorous superstar who is taking the world by storm and an ancient Greek scholar. These are not necessarily two people which one would bring together. And yet this is exactly what this dissertation does. The ancient Greek scholar Aristotle and his rhetoric are looked at from a modern way through the glittering and sparkling lens of Taylor Swift. The dissertation uses a qualitative research design with a content analysis as well as semi-structured interviews to understand the communication strategy of artist Taylor Swift. The research focuses on the concept of storytelling in connection with an emotional communication approach related to the pathos theory of Greek scholar Aristotle. It assesses how Swift uses pathos in storytelling to create an emotional connection with her fans. The dissertation considers the impact of the music of artist Taylor Swift and looks at Instagram to understand the communication strategy connected to social media. Understanding the connection which Swift built with the help of her music and social media interaction. The interviews and the content analysis underline how successful Swift manages to interact with her fans and how emotional her communication strategy is. It shows how promoting engagement is one of her main ways of creating a successful, emotion-based communication strategy. The dissertation also looks at the activism which can be found in Swift’s communication and how it has become part of her recent music as well as her Instagram appearance.Uma super-estrela glamorosa que está a conquistar o mundo e um antigo académico grego. Estas não são necessariamente duas pessoas que se juntariam. E, no entanto, é exatamente isso que esta dissertação faz. O antigo académico grego Aristóteles e a sua retórica são analisados de uma forma moderna através das lentes brilhantes e cintilantes de Taylor Swift. O trabalho adota uma abordagem de investigação qualitativa com recurso a análise de conteúdo e a entrevistas semi-estruturadas para compreender a estratégia de comunicação da artista Taylor Swift. A investigação centra-se no conceito de storytelling em ligação com uma abordagem de comunicação emocional relacionada com a teoria do pathos do de Aristóteles. Descobre como Swift utiliza o pathos na narração de histórias para criar uma ligação emocional com os seus fãs. A dissertação aborda a influência da música da artista Taylor Swift, bem como a análise do Instagram para compreender a sua estratégia de comunicação nas redes sociais e pretende compreender a ligação que Swift construiu com a ajuda da sua música e da interação nas redes sociais. As entrevistas, bem como a análise de conteúdo, sublinham o sucesso com que Swift consegue interagir com os seus fãs e o quão emocional é a sua estratégia de comunicação. Mostra a utilização do engagement como uma das suas principais formas de criar uma estratégia de comunicação bem sucedida e baseada na emoção. A dissertação também analisa o ativismo que pode ser encontrado na comunicação de Swift e como este se tornou parte da sua música recente, bem como da sua presença no Instagram.engTaylor SwiftPathosInstagramCommunication strategyActivismStorytellingEstratégia de ComunicaçãoAtivismoBetween love stories and activism : pathos, storytelling, and connection in the communication of Taylor Swift on Instagram and through musicmaster thesis203899652