Lino, Rute Sofia Barbosa XavierAscensão, Rita de Brito2018-11-062018-10-252018http://hdl.handle.net/10400.14/25983The follow dissertation comprises a customer research study on credit cards, divided mainly into three different fronts, how to communicate with customers or possible future customers the characteristics of the credit card holders and the features that customers want in a credit card. The main aim of this consulting project is to analyze the current market, focusing on the segments that were defined by the company: Millennial – Females, Millennial – Males, Not Millennial – Females, Not Millennial – Males and to provide the information gathered and the conclusion that were taken and that are specific and customize for the necessities of Mastercard. The analysis shows some differences between these four specific target groups. There seems to exist some major differences among Millennials and Not Millennials and between Females and Males. Most findings support the Literature Review. There is an urgent need for knowing the actual and potential customers and how they perceive the product. Therefore, this dissertation focused on understanding the customers and the characteristics that are more request by consumers regarding credit cards.A seguinte dissertação engloba um sobre cartões de crédito, que está dividido principalmente em três frentes diferentes: como comunicar com os clientes ou possíveis futuros clientes, as características dos titulares dos cartões de crédito e as características que os clientes desejam ter num cartão de crédito. O principal objetivo deste projeto de consultoria é analisar o mercado atual, focando-se nos segmentos que foram definidos pela empresa: Millennials - Feminino, Millennials - Masculino, Não Millennials - Feminino, Não Millennials – Masculino, e fornecer as informações recolhidas e as conclusões que foram daí tiradas e que são específicas e personalizadas para as necessidades da Mastercard. A análise mostra algumas diferenças entre estes quatro grupos-alvo específicos. Parecem existir algumas diferenças importantes entre os Millennials e não os Millennials e entre o género feminino e masculino. A maioria das descobertas apoia-se na Revisão de Literatura. Há uma necessidade urgente de conhecer os clientes reais e potenciais e entender como eles percecionam o produto. Portanto, esta dissertação focou-se em compreender os clientes e as características que são mais solicitadas pelos mesmos em relação aos cartões de crédito.engCredit cardsMillennialsPackagesPortugalNot millennialsPayment systemsCustomer characteristicsFeaturesGeneration YCartões de créditoNão millennialsMetodos de pagamentoCaracterísticas dos clientesFuncionalidadesGeração YCustomer research study on credit card features and customer characteristics : Mastercard Consulting Projectmaster thesis201990199