Marques, Luís Manuel DionísioMartins, Catarina Soares2021-02-032021-02-032020-07-102020http://hdl.handle.net/10400.14/31899My Masters final paper aims to describe, in a theoretical way, the current decision-making process followed by the consumer payments operational team and identify its weaknesses. This study was held in the context of a case study, at Farfetch Limited. This study was possible due to the analysis and research of data about the company and the observation in the work context of the mentioned process. In addition, a semi-structured interview was conducted with the company's Head of Payments and Fraud, an active participant in the decision-making process of the payments department in which the observation work was carried out In this sense it was possible to validate that, although structured in an informal way, the operational team follows a structure that is aligned with the models defined by some of the authors mentioned, namely Simon (1997), Drucker (2001) and Cooper (1990). In parallel, the process that occurs in the payments department when making strategic or functional decisions was described, covering all internal phases from the preparation of the main strategy to its operationalization. Since Farfetch is a national company with great international presence, especially since it was listed on the New York Stock Exchange (NYSE), it is concluded that its decision-making process is developed in full harmony with the organization and in the implementation of its goals. However, for more effective control, some monitoring measures have been suggested.O meu trabalho final de mestrado (TFM) tem como principal objetivo descrever, teoricamente, o processo de tomada de decisão adoptado pela equipa operacional de pagamentos e identificar as suas principais fraquezas. O TFM foi realizado em contexto de estudo de caso, na empresa Farfetch Limited. Este estudo foi possível devido à análise e pesquisa de dados sobre a empresa e à observação em contexto de trabalho do processo em causa. Para além disso, foi levada a cabo uma entrevista semi-estruturada com o Head of Payments e Fraud da empresa, um participante activo no processo de decisão do departamento de pagamentos no qual foi realizado o trabalho de observação. Neste sentido foi possível validar que, embora estruturado informalmente, a equipa operacional segue um esquema de tomada de decisão que se encontra alinhado com os modelos definidos por alguns dos autores mencionados, nomeadamente Simon (1997), Drucker (2001) e Cooper (1990). Paralelamente, foi então descrito o processo que ocorre no departamento de pagamentos aquando da tomada de decisões estratégicas ou funcionais, contemplando todas as fases internas desde a elaboração da estratégia principal até à sua operacionalização. Sendo a Farfetch uma empresa de origem nacional mas com grande visibilidade internacional, principalmente desde que foi cotada na Bolsa de Valores de Nova Iorque (NYSE), conclui-se que o seu processo de decisão está desenvolvido em plena sintonia com a organização e na concretização dos seus objetivos. Contudo, para um controlo mais eficaz, foram sugeridas algumas medidas de monitorização.engManagementDecision-making processManagement controlFarfetchGestãoProcesso de tomada de decisãoControlo de gestãoE-commerceControlling through decision-making in a luxury e-commerce company : farfetch case studymaster thesis202561160