Martins, Carla Sofia CarvalhoSantos, Ana Sofia Viegas2023-09-122023-09-122023-07-132023-02http://hdl.handle.net/10400.14/42269In the digital era, brands must use increasingly persuasive techniques to capture the attention of customers. This research aims to examine how storytelling could be a highly effective method in stimulating customers’ cognition, emotions, and behavior in digital marketing campaigns, and why it elicits such outcomes. With that purpose, a case study approach was adopted, examining how the Portuguese fashion brand Parfois integrated storytelling into its communication strategy. Data collection was based on the analysis of communication materials and a set of interviews with the manager of Mojobrands, the communication company that developed the Parfois storytelling, the marketing director of Parfois between 2013 and 2019, as well as a blogger who participated in the storytelling process. The main objective was to study how Parfois was able to leverage its digital marketing campaigns in response to an increasingly competitive digital environment. The findings show that storytelling – combined with influencer marketing within digital communication channels -, contributed to the international success of the brand.Na era digital, as marcas têm de usar técnicas cada vez mais persuasivas para captar a atenção dos clientes. Esta investigação tem como objetivo analisar como é que o storytelling pode ser um método altamente eficaz para estimular a cognição, as emoções e o comportamento dos clientes em campanhas de marketing digital. Para isso, adotou-se a abordagem de estudo de caso, tendo-se examinado como a marca portuguesa de moda Parfois integrou o storytelling na sua estratégia de comunicação. A recolha de dados assentou na análise dos materiais de comunicação desenvolvidos e num conjunto de entrevistas ao gerente da Mojobrands, empresa de comunicação que desenvolveu o storytelling da Parfois, à diretora de marketing da Parfois entre 2013 e 2019, assim como a uma blogger que participou no processo de storytelling. O principal objetivo foi o de estudar como é que a Parfois foi capaz de alavancar as suas campanhas de marketing digital, em resposta a um ambiente digital cada vez mais competitivo. Os resultados sugerem que o storytelling – combinado com influencer marketing em canais digitais de comunicação – contribuíram para o sucesso internacional da marca.engStorytellingDigital marketingInfluencer marketingBrand awarenessBrand perceptionsCustomer-brand engagementWOMCase studyParfoisMarketing digitalMarketing de influênciaSaliência da marcaPerceções da marcaEngajamento entre cliente-marcaCaso de estudoThe role of storytelling in empowering digital marketing campaigns : a case of study of Parfoismaster thesis203349830