Rajsingh, PeterMichel, Felix2020-10-292020-10-292020-07-032020http://hdl.handle.net/10400.14/31191Every year, over 130 million people go on ski vacations worldwide. Half of them visit the biggest skiing hotspot in the world – the Alps. However, climate change now poses a significant threat to prosperity and income there, as winters are becoming shorter, infrequent and less reliable. By the end of this century, 70% less snow is projected for altitudes below 1500 m. This thesis discusses how executives assess exogenous threats, particularly the risks from climate change, and provides action plans for high and low altitude resorts to remain profitable. A quantitative survey across potential tourists and eleven semi-structured interviews with industry experts and resort executives served as primary research to enrich current knowledge. Interviews revealed that when executives have high conviction about climate change, their product offering becomes more diversified making the resort more resilient to threats. Yet, destinations universally invest in snow production equipment. Alpine tourists, including current non-skiers, show ongoing interest in skiing activities, so this is an expedient investment. Nevertheless, climate change creates a disparate impact for ski resorts. Low altitude resorts will struggle to remain profitable as costs for technical snow production rise with every increase in temperature. Thus, they should maintain some ski alpine offerings at higher elevations and invest in novel markets with additional attractive activities for resorts at lower elevations. High altitude resorts will profit from climate change, as tourists will retreat to snow reliable resorts. Hence, these resorts should maintain sustainable competitive advantages by investing in snow reliability, accommodation capacities and infrastructure.Anualmente, mais de 130 milhões de pessoas saem de férias de esqui em todo o mundo. No entanto, as alterações climáticas representam, agora, uma ameaça significativa à prosperidade e ao rendimento do local. Até o final deste século, as projeções apontam para uma redução de 70% da neve para altitudes abaixo de 1500 m. Esta tese examina como os executivos avaliam as ameaças exógenas, particularmente os riscos das alterações climáticas, e apresenta planos de ação para que os resorts de alta e baixa altitude permaneçam lucrativos. Uma pesquisa quantitativa com mais de 300 respostas de potenciais turistas e onze entrevistas semiestruturadas com especialistas do setor e executivos de resorts serviu como pesquisa primária. As entrevistas revelaram que, quando os executivos têm grande convicção sobre as alterações climáticas, a sua oferta de produtos torna-se mais diversificada, tornando o resort mais resistente às ameaças. No entanto, as mudanças climáticas criam um impacto díspar para as estações de esqui. Os resorts de baixa altitude vão ter dificuldades em permanecer lucrativos, pois os custos para a produção técnica de neve aumentam a cada incremento de temperatura. Assim, eles devem manter algumas ofertas de esqui alpino em altitudes mais altas e investir em novos mercados com atividades atraentes adicionais para resorts em altitudes mais baixas. Os resorts de alta altitude vão beneficiar das alterações climáticas, pois os turistas vão retirar-se para resorts de maior fiabilidade de neve. Portanto, estes devem manter vantagens competitivas sustentáveis investindo na confiabilidade da neve, capacidade de acomodação e infra-estruturas.engWinter tourismSki tourismExogenous threatsClimate changeStrategyInnovationNovel business modelsSustaining competitive advantagesTurismo de invernoTurismo de esquiAmeaças exógenasAlterações climáticasEstratégiaInovaçãoNovos modelos de negóciosVantagens competitivas sustentáveisWhen the snow stops : how climate change impacts alpine competitive advantage and innovationmaster thesis202518035