Leglise, LaureFlor, Miguel Bartolomeu Santos2023-06-142023-07-042023-01-262023http://hdl.handle.net/10400.14/41356The goal of this thesis was to determine the best ways for B2B publishing enterprises to develop in a postcovid environment. The study interviewed two Portuguese B2B publishing companies and compared their methods to those of the Harvard Business Review in order to address the research question and produce some best practices. The study's findings indicated that a crucial element in the development of B2B publishing enterprises is their capacity to adjust to shifting market dynamics and client demands. This entails being proactive in seeing and addressing new trends as well as being quick to adapt to market shifts. The study also discovered that B2B publishing companies can distinguish themselves from rivals and build a solid market presence by investing in marketing and branding initiatives. This can involve engaging in conventional marketing strategies like events and advertising, as well as using social media and other digital channels to connect and interact with customers. Overall, the study's findings show how crucial marketing, customer focus, and agility are to the expansion of B2B publishing businesses. These best practices can help companies in this segment to better steer the challenges of the postcovid market and help strategize for a successful future.O objectivo desta tese é determinar as melhores formas de crescimento das empresas editoriais B2B num ambiente póscovid. O estudo entrevistou duas editoras portuguesas B2B e comparou os seus métodos com os da Harvard Business Review, a fim de abordar a questão da investigação e extrair uma série de boas práticas. Os resultados do estudo indicaram que um elemento crucial no desenvolvimento das empresas editoriais B2B é a sua capacidade de se ajustarem à dinâmica de mercado em mutação e às exigências dos clientes. Isto implica ser proactivo na observação e abordagem de novas tendências, bem como ser rápido a adaptarse às mudanças de mercado. O estudo descobriu ainda que as empresas editoriais B2B podem distinguirse dos seus rivais e construir uma sólida presença no mercado, investindo em iniciativas de marketing e branding. Isto pode envolver o desenvolvimento em estratégias de marketing convencionais como eventos e publicidade, bem como a utilização dos meios de comunicação social e outros canais digitais para se ligarem e interagirem com os clientes. Globalmente, os resultados do estudo mostram como o marketing, a focalização no cliente e a agilidade são cruciais para a expansão das empresas editoriais B2B. Estas melhores práticas podem ajudar as empresas deste segmento a orientar melhor os desafios do mercado póscovid e ajudar a definir estratégias para um futuro de sucesso.engB2B business publishingPublishingMediaPostCovidInnovationMarketingStrategyMercado de publicações B2BPublicaçãoPósCovidInovaçãoEstratégiaB2B publishers adaptation to the post-Covid eramaster thesis203252900