Sousa, José VasconcelosFink, Felix2020-11-022020-11-022020-07-022020http://hdl.handle.net/10400.14/31223This dissertation “How Should Strategic Corporate Venturing for HUGO BOSS Be Designed in Alignment with Its Heritage and Company Culture?” by Felix Fink examines possible future strategic challenges of HUGO BOSS. It further elaborates how those future strategic challenges could be managed with non-traditional innovation tools in alignment with the corporate environment. Since HUGO BOSS is a real corporation operating in an environment which is influenced by many factors a qualitative approach was preferred. Major findings among others have been that increasing brand desirability is perceived as future strategic challenge, R&D spending of HUGO BOSS seems to exceed industry average and that founders are willing to collaborate with HUGO BOSS under certain terms. All findings are reflected in a recommendation that suggests implementing three different forms of corporate venturing.Esta dissertação examina possíveis fragilidades estratégicas futuras da HUGO BOSS. Examina ainda como essas fragilidades estratégicas futuras poderiam ser reduzidas com instrumentos de inovação não tradicionais em alinhamento com o ambiente empresarial. Uma vez que a HUGO BOSS é uma empresa real que opera num ambiente que é influenciado por muitos fatores, foi preferida uma abordagem qualitativa. As principais conclusões foram que a desejabilidade da marca é vista como uma fragilidade estratégica futura, as despesas de I&D da HUGO BOSS parecem exceder a média do sector e que os fundadores de startups estão dispostos a colaborar com a HUGO BOSS em determinados termos. Todas as conclusões se refletem numa recomendação que sugere a implementação de três formas diferentes de empreendedorismo empresarial.engStrategic challengesInnovation toolsStartup corporate collaborationCorporate venturingFraquezas estratégicasFerramentas de inovaçãoColaboração empresarial de arranqueEmpreendedorismo empresarialHow should strategic corporate venturing for HUGO BOSS be designed in alignment with its heritage and company culture?master thesis202517993