Marcos, Paulo GonçalvesBettencourt, Maria Teresa2015-02-122014-10-272014http://hdl.handle.net/10400.14/16635This case study refers to a determined situation which the Garnier Portugal’s team had to face at the end of the year two thousand and eleven, that is, the precise moment when the Marketing team was required by the Marketing Director to make a decision about launching a new product concept imported from Asia. The team is to analyse whether the market proposed by the L’Oréal Marketing International Division – Skincare market – was the right one for Portugal, or the one suggested by the Marketing director himself – Make-­‐up market – was a much better choice. In order to be able to make up his mind about positioning this product, the Marketing director obviously needed to know which of the two markets would not only be the best potential target but which would bring the best profitability to this launch as well.Este case study refere-se à situação que a equipa da Garnier em Portugal teve de enfrentar no final do ano de dois mil e onze, isto é, o preciso momento em que a equipa de Marketing foi solicitada pelo seu Director de Marketing a tomar uma decisão sobre o lançamento de um novo conceito importado da Ásia. A equipa tinha como objectivo analisar, se o Mercado proposto pela Divisão de Marketing Internacional da L’Oréal para este lançamento – Mercado Cremes de Rosto – era o mercado correcto para lançar este produto em Portugal, ou se a sugestão feita pelo próprio Director de Marketing – Mercado de Maquilhagem – era uma escolha melhor. De maneira a ser possível uma tomada de decisão sobre o posicionamento deste produto, o Director de Marketing precisava de saber qual dos dois mercados representaria o melhor target para este produto bem como qual dos dois mercados lhe daria uma maior rentabilidade para este lançamento.engMarketing case study : a case study on positioning BB Cream for L’Oréal Portugalmaster thesis201104024