Celeste, Pedro Manuel Amador RodriguesMarques, Patrícia Várzea Segurado2017-04-062018-01-012017-02-132017http://hdl.handle.net/10400.14/22025The hotel industry has grown a lot in recent years, and this growth is likely to continue in the future. For a hotel to be competitive in an saturated market, it is necessary to develop strategies to attract the customers while maintaining the standards of quality and excellence. So, a "lifestyle" hotel, that emerges from a partnership between the Pestana Group (Leader Chain in Portugal) and Cristiano Ronaldo (the best football player in the world), seems to have everything that is necessary to succeed. This dissertation aims to adress the consumers’ receptiveness and perceptions of this new hotel Pestana CR7 and how it can affect the Group as a whole. This new hotel is an extension of the Pestana brand created to differentiate itself and attract a new target, the "Millennials". This hotel is modern, digital, evokes Cristiano Ronaldo and sports, offering an unforgettable experience - Living as CR7. Using the player as a celebrity endorser and the association with a Group that has a success history is enough to attract "Millennials". Moreover, the extension positions Pestana Group as innovative, young and attentive to the marked needs. The results of this dissertation prove that this association is advantageous, since the clients look for the experience that the hotel has to offer. Finally, this association allows the Pestana Group to expand with low costs and simultaneously generates awareness abroad.A indústria hoteleira tem apresentado um crescimento muito elevado nos últimos anos, e este crescimento tem tendência a manter-se no futuro. Para que um hotel seja competitivo num mercado cada vez mais saturado é necessário desenvolver estratégias que atraiam os clientes, mantendo sempre os padrões de qualidade e excelência. Desta forma, um “lifestyle” hotel que surge da parceria entre o Grupo Pestana (Grupo Líder em Portugal) e o Cristiano Ronaldo (o melhor jogador do mundo), parece ter tudo aquilo que é necessário para ter sucesso. Esta tese pretende avaliar qual é a receptividade e a percepção dos consumidores ao novo hotel Pestana CR7 e quais os efeitos do mesmo no Grupo. Este novo hotel, é uma extensão da marca Pestana criada para se diferenciar e atrair um novo publico alvo, os “Millennials”. Este é um hotel moderno, digital, alusivo ao Cristiano Ronaldo e ao desporto, oferecendo uma experiência inesquecível – Viver à CR7. A estratégia de usar o CR7 como embaixador e a associação a um Grupo com uma história do sucesso é suficiente para atrair os “Millennials”. Para além disso, esta extensão faz com que o Grupo seja visto como inovador, jovem e atento às necessidades do mercado. Os resultados desta dissertação provam que esta associação é vantajosa, porque os clientes querem viver a experiência que o hotel tem para oferecer. Esta associação permite ainda ao Grupo Pestana uma expansão com custos reduzidos e que este seja reconhecido fora de Portugal.engMillennialsHotelCelebrity endorserInnovativeLifestyleBrand extensionPositioningPestanaCristiano RonaldoEmbaixadorInovadorExtensão da marcaPosicionamentoPestana Group new challenge : the marketing effect of Pestana CR7 Hotelsmaster thesis201666910