Rajsingh, PeterMykhailenko, Anna2021-09-092021-09-092021-02-052021http://hdl.handle.net/10400.14/34712The wellness industry has been constantly growing over the past decades due to breakthroughs in the field of wellness, consumer awareness, and promotions for a healthier way of life. This calls for personalization with the use of new technology implemented in the wellness industry to provide these consumers with more accurate programs and results based on their individual needs and requirements. Personalization would entail the use of technology based on individual health factors to create a personalized wellness program that suits the individual. Within the boundaries of new technology lies artificial intelligence. The wellness industry has been using artificial intelligence within the scope of their programs to provide high-quality results at lower costs optimizing the wellness process. This research aims to study the impact of artificial intelligence in the wellness industry in the European market as a potential disruptor by creating personalized programs for every consumer using wellness related services shaping the future landscape of the wellness industry. The main factor that contributed to the results in this research is that artificial intelligence will coexist heavily with traditional wellness services in the future and will not completely dominate the wellness market. Artificial intelligence creates personalized programs at lower costs and higher quality; however, the human aspect must remain for psychological and motivational factors, privacy and transparency constraints, and general human empathy.A indústria do bem-estar tem crescido constantemente ao longo das últimas décadas graças a descobertas na área do bem-estar, à atenção dos consumidores e à promoção de um estilo de vida mais saudável. Estes desenvolvimentos chamam pela personalização no uso de novas tecnologias implementadas na indústria do bem-estar para fornecer aos consumidores programas mais específicos e resultados baseado nas suas necessidades individuais. A personalização implicaria o uso de tecnologia baseada em fatores individuais de saúde para criar programas de bem-estar pessoais que sirvam o individuo. Dentro dos limites das novas tecnologias incluí-se a inteligência artificial. A indústria do bem-estar tem usado inteligência artificial dentro do foco dos seus programas para proporcionar resultados de alta qualidade a preços mais baixos, otimizando o processo de bem-estar. Este estudo tem como objetivo estudar o impacto da inteligência artificial na indústria do bem-estar, no mercado Europeu, como potencial perturbador, ao criar programas personalizados para cada consumidor que use serviços relacionados com o bem-estar, formando o panorama futuro da indústria do bem-estar. Os fatores principais que contribuíram para os resultados nesta pesquisa foram que a inteligência artificial coexistirá fortemente com os serviços tradicionais de bem-estar no futuro e não dominará completamente o mercado do bem-estar. A inteligência artificial cria programas personalizados por preços mais baixos e com melhor qualidade; porém, o aspeto humano tem e se manter por fatores psicológicos e motivacionais, limitações de privacidade e transparência e empatia humana geral.engWellnessWellness industryTraditional wellnessArtificial intelligenceEuropePersonalizationDisruptionBem-estarIndústria do bem-estarBem-estar tradicionalInteligência artificialEuropaPersonalizaçãoDisrupçãoThe future of industries : how will personalization using artificial intelligence disrupt the wellness industry in Europemaster thesis202657418