Vasconcelos, Flávio Carvalho deEidenhammer, Lukas2018-11-302018-11-302018-06-202018http://hdl.handle.net/10400.14/26252Purpose - The purpose of this thesis is to investigate the attitude of Generation Y towards Wearable Technology (WT). The investigated gadgets of WT are Fitness trackers, Smart watches, Smart glasses and Smart Clothing. The research investigates the interest of individuals into WT sponsored by the employer and their data-sharing attitude. Design/Methodology - The thesis uses a quantitative, online survey. The survey is threefold. First, individuals were questioned towards their tracking behavior and ownership of WT. Second, the likelihood to purchase WT was compared with the likelihood to request sponsored WT by an employer. Third, the data-sharing attitude of individuals was investigated. The survey was distributed online via Social media and the data gathered via the survey tool Qualtrics. The analysis was conducted with the statistics program SPSS. Findings - First, the proportion of individuals tracking data and the data tracked confirm the interest of individuals to receive personal insights through WT. Second, the likelihood to request WT when sponsored by an employer shows a statistically significant increase for Smart watches, but decrease for Fitness trackers. For owners of WT, the likelihood increased for all four WTs. Third, the data-sharing attitude of individuals highlighted, that Generation Y does not trust the employer’s objective. Research limitations – The main limitation of this research is that it is based on a survey, which only covers a limited number of gadgets. Based on the responses for a single gadget, one derives with implications for the whole category of Wearable Technology. In addition, the topic of data sharing is covered by general questions about WT and not retrieved for each of the four devices. Practical implications - Individuals belonging to Generation Y want to remain the owner of their data and do not trust an employer’s objective. Companies must invest into WTs, which provide a holistic user experience and protect individuals’ data, to convince Generation Y. Social implications -– By providing insights into the thinking of Generation Y, companies can identify risks and opportunities on how to integrate WT at the workplace. Originality – The study focuses on the expectations and concerns of individuals towards WT, in comparison to the numerous studies highlighting the technological features.Objetivo - O objectivo desta tese é investigar a atitude da geração Y face a wearable technology (WT) . Os aparelhos investigados de WT são fitness trackers, smart watches, smart glasses e smart clothing. A pesquisa investiga o interesse dos indivíduos interessados em WT patricionados pela entidade empregadora e a sua atitude de partilha de dados. Metodologia - A tese usa um questionário online, quantitativo. O questionário é tripartido. Primei- ro, indivíduos foram questionados perante o comportamento registado e posse de WT. Seguida- mente, a probabilidade de adquirir WT foi comparsa com a probabilidade de pedir WT patriciona- dos por um empregador. Por fim, a terceira parte investiga os comportamentos de partilha de da- dos. O questionário foi distribuído online através de redes sociais e a data recolhida foi analisada via Qualtrics. A análise foi interpretada através do programa SPSS. Resultados - Primeiro, a proporção de indivíduos a registarem os seus dados e os dados recolhi- dos confiram o interesse dos indivíduos em receber informações pessoais através de WT. Em se- gundo, a probabilidade de requisitar WT quando particionados por um empregador mostra um aumento estatisticamente significativo para Smart watches, no entanto um decréscimo para Fitness trackers. Para os donos de WT a probabilidade aumentou para os quatro tipos de WT. Por último, a atitude perante partilha de dados por parte de indivíduos sublinhou que a Geração Y não confia nos objectivos do empregador. Limitações – A limitação principal desta pesquisa é o facto de ser baseada num questionário, co- brindo um número limitado de aparelhos. Baseadas nas respostas para um aparelho único, é possível derivar as implicações para toda a categoria de WT. Em adição, o tópico de partilha de dados é coberto por questões gerais sobre WT e não para cada um dos quatro aparelhos. Aplicabilidade do trabalho - Indivíduos pertencentes à Geração Y querem permanecer donos dos seus dados e não confiam nos objectivos dos empregadores. De forma a convencer a Gera- ção Y, empresas devem investir em WT que providencie ao utilizador uma experiência holistica e que protege os dados dos indivíduos. Contribuições para a sociedade – Ao providenciar informação sobre a mentalidade da Geração Y, empresas podem identificar riscos e oportunidades em como integrar WT no local de trabalho. Originalidade – Este estudo foca-se nas expectativas e preocupações dos indivíduos em compa- ração aos inúmeros estudos salientando características tecnológicas.engWearable technologyEmployer-employee relationshipGeneration YRelação empregador-empregadoGeração YWearables conquering the workplace of generation Y : the opportunities and risks to integrate wearable technology at workmaster thesis201961300