Xavier, RuteSalem, Rebecca Marie Fortin2023-10-092023-11-262023-07-052023-06http://hdl.handle.net/10400.14/42804Honduras is a coffee producing country in Central America with one of the best quality arabica beans in the world. This project aims to develop a business plan for a Honduran specialty coffee shop in Lisbon, Portugal. The main goals include creating a coffee shop that not only serves specialty coffee, but also provides students with a quiet environment for studying as well as offering Honduran coffee beans to the intended target market. To achieve this objective, data was collected on the coffee shop and business environment, and a survey was conducted to gain insights into the target market, interests as well as studying the competitors. The collected data was analyzed to support the development of this business plan, incorporating various marketing strategies to effectively promote the coffee shop. The business and marketing strategies were conceptualized with a focus on the coffee shop segment to generate customer interest, as well as showing the use of these marketing strategies to promote the coffee shop. Additionally, an analysis of the business environment, including micro and macro­level factors was conducted to gain comprehensive understanding on the sector. Finally, a financial analysis was performed to assess the feasibility of the project, including an evaluation of operational costs, projected sales, and cash flow projections. The results of this analysis support the viability of Alquímico coffee shop.Honduras é um país produtor de café da América Central com um dos grãos arábica de melhor qualidade do mundo. Este projeto visa desenvolver um plano de negócios para uma cafeteria de especialidades hondurenhas em Lisboa, Portugal. Os principais objetivos incluem a criação de uma cafeteria que não apenas sirva café especial, mas também proporcione aos alunos um ambiente tranquilo para estudar, além de oferecer grãos de café hondurenhos ao mercado­alvo pretendido. Para atingir esse objetivo, foram coletados dados sobre a cafeteria e o ambiente de negócios, e uma pesquisa foi realizada para obter conhecimentos sobre o mercado­alvo, interesses e estudar os concorrentes. Os dados recolhidos foram analisados para apoiar o desenvolvimento deste plano de negócios, incorporando várias estratégias de marketing para promover eficazmente a cafetaria. As estratégias de negócios e marketing foram conceituadas com foco no segmento de cafeterias para gerar interesse no cliente, além de mostrar o uso dessas estratégias de marketing para promover a cafeteria. Além disso, foi realizada uma análise do ambiente de negócios, incluindo fatores de nível micro e macro, para obter uma compreensão abrangente do setor. Finalmente, uma análise financeira foi realizada para avaliar a viabilidade do projeto, incluindo uma avaliação dos custos operacionais, vendas projetadas e projeções de fluxo de caixa. Os resultados desta análise sustentam a viabilidade da cafeteria Alquímico.engBusiness planSpecialty coffee shopCoffee shopCoffeeHondurasPlano de negóciosCafé especializadoCafeteriaCaféDefining a business plan for Alquímico Coffee ShopDefinindo um plano de negócios para a cafeteria Alquímicomaster thesis203329082