Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.14/8298
Título: Internationalization of Portuguese management consulting companies : case study of GTBC performance potential and internationalization opportunities in Angola, Brazil and Mozambique
Autor: Ishchenko, Marina
Orientador: Pereira, Leandro
Data de Defesa: 2011
Resumo: Title: Internationalization of Management Consulting Companies: Case Study of GTBC performance potential and internationalization opportunities in Angola, Brazil and Mozambique Author: Marina Ishchenko The objectives of this dissertation include the development of two practical models: first, to estimate external Management Consulting markets´ attractiveness and second, to understand potential for successful performance of a Portuguese Management Consulting SME1 on these markets. The two objectives are approached through the development of theoretical and practical platforms. Theoretical platform is based on academic and business literature. Practical platform is constructed through methodological choice and planning. Importantly, the methodology of qualitative case study is used in order to examine formulated hypotheses in practice and derive theory from real life situation. The main focus of case study is GTBC2- a firm that is considered to be a typical Portuguese Management Consulting SME3. In addition, we select external markets of Angola, Brazil and Mozambique in order to facilitate our analysis and test assumptions in practice. Our findings suggest that among the analyzed external markets, Brazil is considered to be the most attractive destination for internationalization of Portuguese Management Consulting SMEs. Importantly, the potential for successful performance in this country is estimated to be higher in comparison to the one on other markets, including Portugal.
Título: Internacionalização das Empresas de Consultoria de Gestão: Estudo específico das oportunidades de internacionalização e do possível desempenho da GTBC nos mercados de Angola, Brasil e Moçambique. Autor: Marina Ishchenko Os objectivos desta dissertação incluem o desenvolvimento de dois modelos práticos: primeiro, avaliar o potencial mercado externo em consultadoria de gestão para o investimento das empresas PME Portuguesas de Consultadoria de Gestão e segundo, estimar o seu potencial sucesso. Estes dois objectivos são abordados através do desenvolvimento de plataformas teóricas e práticas. A plataforma teórica é baseada na literatura académica e empresarial. A plataforma prática é construída através de uma escolha metodológica e planeamento. Um facto importante é que a metodologia do estudo qualitativo é usada para examinar hipóteses formuladas na prática e a sua teoria deriva de situações reais. O foco principal deste estudo é a GTBC – uma empresa PME [3] Portuguesa típica na área da Consultadoria de Gestão. Além disso, são seleccionados os mercados externos de Angola, Brasil e Moçambique, de forma a facilitar a análises práticas. Os resultados obtidos sugerem que entre os mercados estudados, o Brasil é considerado o destino mais atraente para a internacionalização das PME Portuguesas no ramo de Consultadoria de Gestão. Um ponto importante é o facto do potencial sucesso neste país ser considerado maior em comparação com outros mercados, incluindo Portugal.
URI: http://hdl.handle.net/10400.14/8298
Aparece nas colecções:R - Dissertações de Mestrado / Master Dissertations
FCEE - Dissertações de Mestrado / Master Dissertations

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
Master_in_Science_Dissertation_Marina_Ishchenko.pdf2,4 MBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.