Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10400.14/22795
Title: What CSR activities influence organizational commitment? : the case of Novartis
Author: Löffler, Konstantin Jonas
Advisor: Léglise, Laure
Keywords: Corporate social responsibility
Organizational commitment
Pharmaceutical industry
Novartis Pharma AG
Defense Date: 28-Jul-2017
Abstract: An increasing number of studies have researched the multiple dimensions of corporate social responsibility (CSR) in today’s literature (Vlachos et al. 2013). However, only few scholars have focused on how it is affecting a firm’s workforce (Turker 2009; Aguilera et al. 2007). This master thesis seeks to investigate the influence of a company’s CSR activities on the organizational commitment of its employees. To answer the underlying research question a qualitative approach was undertaken, in form of a single case study. The company studied is Novartis Pharma AG a multinational corporation within the pharmaceutical industry. Findings of the master thesis reveal the most relevant CSR activities of Novartis that influence the organizational commitment and additionally show that they have a positive impact on their associates’ commitment. These CSR activities are the company’s values & behaviours, measures for increased work life balance, skill and career development, the Novartis social businesses and corporate volunteering opportunities. Furthermore, several managerial challenges regarding these activities are revealed. Among those were a missing process to evaluate and track the total impact of the corporate volunteering platform and improvements regarding the company’s skill development program. Implications for future research include; the use of the found variables within a broad quantitative study to underline their importance via statistical significance, and to explore their relative weight in the decision making process of staying or leaving a company.
Hoje em dia existem cada vez mais estudos que exploram as várias dimensões de “Corporate Social Responsibility (CSR) (Vlachos et al. 2013). Contudo, poucos destes focaram-se em como este factor afecta os trabalhadores de uma empresa (Turker 2009; Aguilera et al. 2007). Foi utilizado uma abordagem qualitativa através de um caso de estudo para responder à questão de pesquisa subjacente. Assim sendo, esta dissertação pretende investigar a influência das atividades de CSR de uma empresa no compromisso organizacional dos seus trabalhadores. A empresa que foi utilizada para o caso de estudo é a Novartis Pharma AG: uma multinacional da indústria farmacêutica. Os resultados desta dissertação mostram quais as atividades de CSR mais relevantes da Novartis que influenciam o compromisso organizacional e revelam ainda que estas têm um impacto positivo no compromisso dos seus colaboradores. Estas actividades de CSR incluem os valores e comportamentos da empresa, as medidas que beneficiam um melhor balanço entre a vida pessoal e o trabalho, o desenvolvimento de carreira e das habilidades, os negócios de cariz social da Novartis e as oportunidades de voluntariado corporativo dentro da empresa. Adicionalmente, os resultados revelam ainda vários desafios de gestão dessas mesmas actividades. Dentro destes desafios, é de salientar o processo inexistente de avaliação do impacto total da plataforma de voluntariado corporativo e a melhor comunicação sobre oportunidades de formação interna. Uma pesquisa futura implicaria a utilização das variáveis encontradas num estudo quantitativo para delinear a sua importância através do seu significado estatístico e para explorar o seu peso relativo no processo de decisão sobre continuar ou abandonar uma empresa.
URI: http://hdl.handle.net/10400.14/22795
Appears in Collections:FCEE - Dissertações de Mestrado / Master Dissertations
R - Dissertações de Mestrado / Master Dissertations

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