Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Farms in a box : how a new e-commerce solution is disrupting the purchasing of fresh produce online

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
201725584.pdf1.72 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Box scheme is a service where consumers order fresh fruits and vegetables boxes online and that is delivered directly by producers. This service has emerged as a rapidly growing alternative to conventional grocery deliver systems. However, consumers are not attracted to buy fresh fruits and vegetables online, due to the variable quality and sensory nature of this category. Thus, this study aims to identify the factors that influence consumers’ willingness to purchase fresh fruits and/or vegetables box by e-commerce and to identify which box’s characteristics contributes to the overall customers’ satisfaction leading to repurchase intentions. These factors depend entirely on the online environment and not on the sensory experience of the product itself. Therefore, through an online questionnaire, a sample of 284 participants was collected and used to analyze the results, using confirmatory factor analysis and multiple linear regressions. The results obtained revealed that perceived quality, perceived healthiness, perceived convenience and information availability positively affect consumers’ willingness to purchase the boxes online. Hence, when consumers are willing to order a box online they create expectations for a desire outcome influencing their overall satisfaction with it. In addition, the degree of overall customers’ satisfaction, which has a positive impact on their repurchase intentions, is affected by the level of satisfaction with certain box characteristics, such as flexibility of box composition, freshness of the products and service precision.
Os cabazes de frutas e legumes frescos são encomendados online pelo consumidor e são entregues diretamente pelos produtores. Este serviço apareceu como uma alternativa em rápida expansão aos convencionais sistemas de entrega dos supermercados. Contudo, a compra de frutas e legumes frescos online não atrai os consumidores, devido à qualidade variável e à natureza sensorial desta categoria. Assim, o objetivo deste estudo é identificar os fatores que influenciam a disposição dos consumidores de comprar um cabaz de frutas e/ou legumes frescos através do comércio eletrônico e identificar as características do cabaz que contribuem para a satisfação geral dos clientes, levando a intenções de recompra. Esses fatores dependem inteiramente do ambiente online e não da experiência sensorial do próprio produto. Assim, através de um questionário online foi recolhida uma amostra de 284 participantes que foi usada para a análise dos resultados, feita através de análise fatorial confirmatória e regressões lineares múltiplas. Os resultados obtidos revelaram que a qualidade percebida, saúde percebida, conveniência percebida e disponibilidade de informação afetam positivamente a disposição dos consumidores de comprar os cabazes online. Consequentemente, os consumidores estando dispostos a encomendar um cabaz online criam expectativas do resultado desejado influenciando a sua satisfação geral com o mesmo. Além disso, o grau de satisfação geral dos clientes, que tem um impacto positivo nas intenções de recompra dos mesmos, é afetado pelo nível de satisfação com certas características do cabaz, tais como a flexibilidade da composição do cabaz, a frescura dos produtos e a precisão do serviço.

Description

Keywords

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue