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dc.contributor.advisorGuedes, Nuno Magalhães-
dc.contributor.authorFerreira, Madalena da Silva Santos Gomes-
dc.date.accessioned2017-05-19T09:11:12Z-
dc.date.available2017-05-19T09:11:12Z-
dc.date.issued2017-03-31-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/22138-
dc.description.abstractThis thesis is about Moldax, a Portuguese plastics manufacturing company that somewhere along its way felt the need to change. Moldax was born in 1993 and soon revealed the will to be the best in the market by being, for instance, a pioneer regarding the implementation of a quality system. But it is known that technology evolves at an unbelievably fast pace, and with it markets, employees, clients, shareholders…! To face these changes, companies need to be up to date – they must have state-of-the-art technology, machines, infrastructures, and their strategy must be aligned with their mission. What should companies do when the market starts to change? International competitors (such as Chinese companies) started to enter the market and offering better prices. At the same time, clients were becoming more demanding. Due to these factors, the company was forced to seek a different strategy, and this could be based on differentiation and servitization. This will be the focus of this thesis. The structure of this thesis is divided into three parts: Case Study, Literature Review and Teaching Note.pt_PT
dc.description.abstractEsta tese é sobre a Moldax, uma empresa de produção de plástico que, ao longo do seu percurso, sentiu a necessidade de mudar. A empresa Moldax foi fundada em 1993 e cedo revelou o desejo de ser a melhor no mercado, tendo sido pioneira na implementação de um sistema de qualidade. Mas todos sabemos que a tecnologia evolui a um ritmo incrivelmente rápido, e com ela os mercados, trabalhadores, clientes, acionistas…! Para fazer face a estas alterações, as empresas têm de estar atualizadas – têm de ter as melhores tecnologias, máquinas, infraestruturas, e a sua estratégia deve estar alinhada com a sua missão. O que devem as empresas fazer quando o mercado está a mudar? Concorrentes internacionais começaram a aparecer (tais como empresas chinesas) e a oferecer melhores preços. Ao mesmo tempo, os clientes começaram a tornar-se mais exigentes. Devido a estes fatores, a empresa viu-se forçada a adotar uma estratégia diferente, que poderia estar ligada aos conceitos de diferenciação e à teoria que propõe a união de capacidades de produção e serviços. Este será o foco da presente tese. A tese está dividida em três partes: Estudo de Caso, Revisão Bibliográfica e Nota de Ensino.pt_PT
dc.language.isoengpt_PT
dc.rightsopenAccesspt_PT
dc.titleMoldax : a change neededpt_PT
dc.typemasterThesispt_PT
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
Aparece nas colecções:FCEE - Dissertações de Mestrado / Master Dissertations
R - Dissertações de Mestrado / Master Dissertations

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