Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Digital marketing of socially unacceptable products : the case of Fabbrica d'Armi Pietro Beretta

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
201170167+Abst.pdf482.3 KBAdobe PDF Download
201170167.pdf3.19 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

The purpose of this thesis is to outline the aspects of marketing for those products that society considers non-acceptable, in this instance marketers must operate under severe constraints. These marketers cannot incite nonusers to become customers, they don’t have access to the same media opportunities as those whose products are legit; they must fight severe public relation conflicts against advocacy groups that can be obstinate and very potent. For better understanding the topic a practical case will be provided too see the issues the Marketing department of Fabbrica d’Armi Pietro Beretta had to face while trying to implement Google AdWords in their Digital Marketing campaign and a list of possible solution would be offered.
O objectivo desta tese é o de realçar os instrumentos de marketing para aqueles produtos que a sociedade considera como não-aceitáveis de serem promovidos de forma explícita. Nestas circunstâncias, os gestores de Marketing têm que operar debaixo de restrições severas. Eles não podem encorajar os não clientes a tornarem-se clientes e não têm acesso aos mesmos canais de comunicação que os demais produtos aceites pela sociedade. Adicionalmente, defrontam-se com verdadeiras batalhas de relações públicas e legais, com grupos organizados, que não raramente têm recursos e energia abundantes. Para que o leitor melhor perceba este tópico muito específico, foi este caso elaborado em torno da Fábrica de Armas Pietro Beretta e os diversos aspectos que a empresa tem que se defrontar ao tentar implementar uma campanha digital usando a ferramenta AdWords da Google e como tenta tornear os obstáculos.

Description

Keywords

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue