Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.14/18380
Título: ACTIVOBANK, Gearing up for the future : a case study on promotion in a financial institution
Autor: Simões, Carolina de Campos Alves
Orientador: Marcos, Paulo Gonçalves
Data de Defesa: 10-Jul-2015
Resumo: ActivoBank, a Portuguese banking institution part of the Millennium bcp group, was the company chosen to serve as the base for this marketing case study. An accompanying teaching note, to be used as a pedagogical instrument in undergraduate or graduate programs, was also developed. By the end of 2013, ActivoBank had finished implementing an ambitious restructuring program and needed to increase its client base in order to reach profitability. However, the circumstances of the country and the financial industry’s own history and limitations, meant that a very small number of options were available. The case follows Nelson Machado, the Chief Executive Officer of ActivoBank, as he tries to decide the best course of action for the bank. As the decision to invest in communication was taken, two key decisions arise: what should be the type of media used, above or below the line; and what should be chosen as the campaign’s key product, credit cards or consumer loans. Through the case, students are introduced to the history of the bank, the environment in which it operates and the tools available for banking institution to reach new customers. The teaching note will challenge the reader to use the relevant marketing theories, together with the case data, to solve the bank’s dilemma.
ActivoBank, um banco português que faz parte do grupo do Millennium bcp, foi a empresa escolhida para servir de base a este estudo de caso na área de marketing. É acompanhado por uma teaching note que foi desenvolvida para ser usada como uma ferramenta pedagógica em aulas de licenciatura ou mestrado. O estudo de caso segue Nelson Machado, o CEO do ActivoBank, enquanto este tenta decidir o futuro do banco. No final de 2013, o ActivoBank tinha finalizado a implementação de um ambicioso plano de restruturação e precisava de aumentar a sua base de clientes de modo a obter rentabilidade. No entanto, devido às circunstâncias do pais e da história e limitações da industria financeira, não existiam muitas opções disponíveis. O caso segue Nelson Machado, o Chief Executive Officer do ActivoBank enquanto este tentar decidir o melhor curso de ação para o banco. Após a decisão de investir em comunicação, surgem duas decisões importantes: qual o tipo de media a utilizar - above ou below the line; e qual deve ser o produto âncora da campanha, cartões de crédito ou crédito ao consumo. Através do caso, o alunos são apresentados à história do banco, ao ambiente em que atua e às ferramentas disponíveis para uma instituição financeira alcançar novos clientes. A teaching note vai desafiar o leitor a utilizar teorias relevantes de marketing, juntamente com os dados do caso, para resolver o dilema do banco.
URI: http://hdl.handle.net/10400.14/18380
Aparece nas colecções:FCEE - Dissertações de Mestrado / Master Dissertations
R - Dissertações de Mestrado / Master Dissertations

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