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Título: Leveraging a marketing approach to improve awareness of a not-for-profit organization : Portuguese Association of Physical Therapists case
Autor: Carreteiro, Gonçalo Fangueiro Nobre
Orientador: Xavier, Rute
Data de Defesa: 10-Jul-2015
Resumo: With this dissertation the author tries to leverage marketing strategies in order to create a communication plan suitable for not-for-profit organizations. Particularly, the Portuguese Association of Physical Therapists (PAPT) case was studied. Nowadays, it is crucial to understand what members expect from the Association with whom they have a relation. In the past years, the concerns of several Associations regarding the raise of new members have been increasing. Nonetheless, several factors have contributed to the declining of their revenues. The financial situation has been unfavourable for members to pay the fees their Association demands. However, frequently, associates do not realize the work their Associations develop and they infer that the payment of fees is not reflected in the gains supposedly expectable. Thus, it seems crucial to understand how to communicate with members and how to convey the correct message. With these concerns in mind, this dissertation was carried out in order to change this paradigm. To understand the needs, characteristics and motivations of members of PAPT it was created a survey from which intended to withdraw valid and relevant information. With this data, along with other information taken from the PAPT documents, it was possible to elaborate a specific communication plan for the PAPT. It is also important to state that although this study is focused in the PAPT, it is easily adaptable to other associations that share the same values.
Com esta dissertação pretende-se potenciar estratégias de marketing com o intuito de elaborar um plano de comunicação adequado a Associações sem fins lucrativos. Em particular, estudou-se o caso da Associação Portuguesa de Fisioterapeutas (APF). Actualmente, é crucial perceber o que os associados pretendem da relação com a Associação à qual pertencem. As preocupações de diversas Associações em aumentar o número dos seus associados têm crescido nos últimos anos. Contudo, vários factores têm contribuido para uma cada vez menor receita destas Associações. O clima financeiro tem sido pouco propício para que os associados mantenham o pagamento das quotas referentes à sua Associação. Porém, frequentemente, os associados não se apercebem do trabalho desenvolvido pelas suas Associações e concluem que o investimento feito no pagamento das quotas não é reflectido nos benefícios que supostamente daí advêm. Deste modo, é crucial saber comunicar com os associados e transmitir as mensagens correctas. Com estas preocupações em mente, esta dissertação foi levada a cabo com o intuito de alterar este paradigma. Para perceber as necessidades, características e motivações dos associados da APF foi criado um inquérito do qual se pretendeu retirar informação válida e pertinente. Com estes dados, juntamente com outra informação retirada de documentos da APF, foi possível elaborar um plano de comunicação específico para esta Associação. É ainda importante referir que embora este estudo seja pensado para a APF, é facilmente adaptável a outras Associações que partilhem os mesmos valores.
URI: http://hdl.handle.net/10400.14/18314
Aparece nas colecções:FCEE - Dissertações de Mestrado / Master Dissertations
R - Dissertações de Mestrado / Master Dissertations

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