Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.14/18309
Título: Dermocosmetic : the case-study of B.Lift
Autor: Santos, Margarida Almeida Rodrigues Oliveira
Orientador: Celeste, Pedro
Palavras-chave: Cosmetics
Dermocosmetic
Anti-aging
Skin-care
Brand awareness
Brand Loyalty
Cosméticos
Dermocosméticos
Anti envelhecimento
Cuidados com a pele
Data de Defesa: 8-Jul-2015
Resumo: Few studies have been conducted on anti-aging cosmetic industry. This study aims to discover and understand which factors are important in the anti-aging industry when the purchase decision occurs, the brand awareness and brand loyalty of the brands and perceived image of B.lift. Two research surveys were conducted to understand this market, the first online and the other in-store. First of all, was the consumer’s survey, a mass survey with 158 answers, to understand which factors are taken into account when buying skin care products in the anti-aging industry and in order to approach consumers and get their insights for buying. Second, the pharmacists’ survey with 60 answers, was realized in order to find out the perceived image of B.lift and their main competitors and understand the main perceptions of the brands by the pharmacies. Concluding, the surveys presented that the industry is extremely competitive, that there’s a low brand loyalty in the market, that B.lift need to work more on brand awareness and the main factors to buy in the anti-aging industry are product quality, price and doctor/pharmacist recommendations.
Poucos foram os estudos realizados sobre anti envelhecimento na indústria da cosmética. Este estudo tem como objectivo descobrir e entender quais são factores importantes para a indústria de anti envelhecimento aquando da decisão de compra, o brand-awareness e brand loyalty bem como a imagem percebida do B.lift. Foram desenvolvidas duas pesquisas de mercado, a primeira online e a segunda in-store. Iniciou-se com a pesquisa aos consumidores, realizada a 158 pessoas, de forma a entender quais os factores que são levados em conta ao comprar produtos anti idade na indústria. A segunda pesquisa realizada foi a 60 farmacêuticos de forma a descobrir a imagem percebida do B.lift, os seus principais concorrentes e entender as brand-perceptions das farmácias face as marcas do mercado. Concluindo, os estudos apresentados demonstraram que a industria de anti envelhecimento é uma industria extremamente competitiva, com baixa brand loyalty pelas marcas que actuam no mercado, que o B.lift precisa trabalhar mais na sua brand awareness e que os principais factores a ter em conta aquando da compra são a qualidade do produto, preço e recomendações dos médicos e/ou farmacêuticos.
URI: http://hdl.handle.net/10400.14/18309
Aparece nas colecções:FCEE - Dissertações de Mestrado / Master Dissertations
R - Dissertações de Mestrado / Master Dissertations

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