Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.14/17349
Título: Paradise Night Out : the flavored wines arrive to Portugal
Autor: Vilaça, Rita Maria Ferreira da Silva
Orientador: Marcos, Paulo Gonçalves
Assunção, João Borges de
Data de Defesa: 13-Fev-2015
Resumo: Grupo Bacalhôa is a Portuguese wine company that has been present in the market for a long time. In 2013, following what was happening in other countries; they have created and launched the Paradise Night Out. The drink is a flavored wine, which means that get together the tradition of wine with the evolution of the technology development that allows adding water and aromas to wine. In France, the flavored wine category entered in the market in 2011 and has been double its profit from year to year. After more than one year of being released, sales were below expected and the presence in the alcoholic beverage market was not as strong as it was intended. It was time for the marketing department analyzes and rethinks its strategy. In the beginning the drink was launched not only for the night market but also for the end of day/ after work moments. Taking into account what the market needs and what is the competition, the department thought that it would bring more advantages to choose only one market and delineate from there the new strategy.
O Grupo Bacalhôa é uma empresa de vinhos portuguesa que está presente no mercado há vários anos. Em 2013, seguindo as tendências de outros países; foi criado e lançado o Paradise Night Out. A bebida é um ‘vinho aromatizado’, o que significa que junta à tradição do vinho, a evolução tecnologia que permite a adição de água e aromas à bebida. Em França, a categoria de vin aromatizé entrou no mercado em 2011 e tem vindo a duplicar as suas vendas a cada ano que passa. Depois de mais de um ano de ser lançado, as vendas foram abaixo do esperado inicialmente e a entrada no mercado das bebidas alcoólicas não correu como planeado. O departamento de marketing decidiu então analisar e repensar sua estratégia. No início, a bebida foi lançada não só para o mercado de noite, mas também para fim de tarde. Tendo em conta o que o mercado necessita e a competição, o departamento de marketing achou que seria mais vantajoso escolher apenas um dos mercados e delinear, a partir daí, a nova estratégia.
URI: http://hdl.handle.net/10400.14/17349
Aparece nas colecções:FCEE - Dissertações de Mestrado / Master Dissertations
R - Dissertações de Mestrado / Master Dissertations

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