Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.14/14526
Título: Brand triangle model to avoid branding myopia
Autor: Lencastre, Paulo de
Côrte-Real, Ana
Palavras-chave: Branding Semiotics
Brand Identity
Brand Marketing
Brand Response
Data: 2009
Editora: Faculdade de Economia e Gestão da Universidade Católica Portuguesa
Citação: LENCASTRE, Paulo de; CÔRTE-REAL, Ana - Brand triangle model to avoid branding myopia. Working papers : Management , n.º 11 (2009), 19 p.
Resumo: This article takes the metaphor of myopia to explain the most limited vision of brand, understood as the identifying sign of a product. As brand is a sign, we turn to semiotics, the science of signs, in order to apply a model which broadens the concept of brand to three dimensions: that of the identity sign itself, that of the object the sign refers to and that of the response of the market to the sign.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10400.14/14526
Versão do Editor: http://www.porto.ucp.pt/feg/repec/WP/112009%20-%20Lencastre%20e%20Corte-Real%20-%20A%20BRAND%20TRIANGLE%20MODEL%20TO%20AVOID%20BRANDING%20MYOPIA.pdf
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