Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.14/14055
Título: Questionário sobre hiperatividade para professores
Autor: Leal, Maria
Dias, Pedro
Palavras-chave: Questionnaire
Internal consistency
Hyperactivity
Teachers
Data: 2010
Editora: Faculdade de Educação e Psicologia da Universidade Católica Portuguesa
Citação: LEAL, Maria ; DIAS, Pedro - Questionário sobre hiperatividade para professores. Revista Portuguesa de Investigação Educacional. ISSN 1645-4006. Nº 10 (2011), p. 123-138
Resumo: Th e Questionnaire on Hyperactivity for Teachers (QHT), was developed in order to collect data on teachers’ knowledge about Hyperactivity Disorder Attention defi cit as part of an academic study. Th e QHT operationalizes the following variables: teachers’ knowledge about ADHD, strategies used to address problematic student behaviour and their academic achievement. In order to evaluate the psychometric properties of the QHT, internal consistency of the thirty-four questions related to knowledge of the teacher in the face of ADHD was assessed, aft er applying the Questionnaire to a sample of 167 elementary school teachers. Cronbach’alpha coeffi cient was 0.82, showing that the QHT is a reliable instrument to use with elementary school teachers.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10400.14/14055
Aparece nas colecções:CEDH - Artigos em revistas nacionais com Arbitragem / Papers in national journals with Peer-review

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
Questionário sobre hiperatividade para professores.pdf105,08 kBAdobe PDFVer/Abrir    Acesso Restrito. Solicitar cópia ao autor!


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.