Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.14/13830
Título: Trade secrets and advertising : how does the uniform trade secrets act affects companies' advertising expenditure?
Autor: Morgado, João Miguel Calhó Freire
Orientador: Conti, Raffaeli
Data de Defesa: 30-Abr-2013
Resumo: This study analyzes the impact of the Uniform Trade Secrets Act (UTSA) on firm advertising expenses. From a theoretical point of view, UTSA may have both positive and negative effects on advertising expenditure. To understand which effect prevails, I estimated a difference-in-difference model with data for public companies from 1979 to 2000 retrieved from the Compustat database. I find the negative effect to be predominant.
URI: http://hdl.handle.net/10400.14/13830
Aparece nas colecções:R - Dissertações de Mestrado / Master Dissertations
FCEE - Dissertações de Mestrado / Master Dissertations

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
Joao_Morgado_152111118_cover.pdf257,15 kBAdobe PDFVer/Abrir
Joao_Morgado_152111118_thesis.pdf692,78 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.