Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.14/13081
Título: O processo de desenvolvimento profissional visto pelos professores mentores
Autor: Roldão, Maria do Céu
Leite, Teresa
Palavras-chave: Teachers’education
Professional development
Mentorship
Probation period
Data: 2012
Editora: Scielo
Citação: ROLDÃO, Maria do Céu ; LEITE, Teresa - O processo de desenvolvimento profissional visto pelos professores mentores. Ensaio: Avaliação e Políticas Púbicas em Educação. ISSN 0104-4036. Vol. 20, n.º 76 (2012), p. 435-458
Resumo: In this paper we present and discuss the results of 74 reflections made by mentors regarding the training workshops in which they took part. The results show that teachers mentors consider that the training contributed to their professional development and, through them, to the professional development of teachers who they supervised during the probation period. However teachers mentors refer considerably less to the contribution of training towards the organizational development of schools and foresee little impact at this level. As for the training process, they consider it useful and of quality, valuing mainly the documents worked on during sessions and the strategies used.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10400.14/13081
Aparece nas colecções:FEP - Artigos em revistas internacionais com Arbitragem / Papers in international journals with Peer-review

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
MCR 2012 Revista Ensaio, brasil - 2.pdf171,69 kBAdobe PDFVer/Abrir    Acesso Restrito. Solicitar cópia ao autor!


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.