Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.14/11799
Título: Avaliação do temperamento aos 13 e aos 24 meses através do relato do educador: Validação da versão portuguesa do Infant Characterístics Questionnaire
Autor: Magalhães, Carla
Dias, Pedro
Carneiro, Alexandra
Soares, Isabel
Rangel-Henriques, Margarida
Silva, Joana
Marques, Sofia
Baptista, Joana
Palavras-chave: Validation
Temperament
Infancy
Assessment
Data: 2010
Editora: Faculdade de Educação e Psicologia / Universidade Católica Portuguesa
Citação: MAGALHÃES, Carla …[et al.] - Avaliação do temperamento aos 13 e aos 24 meses através do relato do educador: Validação da versão portuguesa do Infant Characterístics Questionnaire. Revista Portuguesa de Investigação Educacional. ISSN 1645-4006. N.º9 (2010), p. 173-189
Resumo: This article presents two validation studies of the Infant Characteristics Questionnaire (ICQ; Bates, Freeland & Lounsbury, 1979), to the Portuguese population. Data was collected among preschool teachers of children aged between 11 and 20 months (Study 1) and preschool teachers of children aged between 21 and 32 months. Study 1 used a convenience sample of 289 babies and Study 2 a convenience sample of 398 children. The aim of both studies was the assessment of the psychometric qualities of this instrument. These studies allowed the identification of adequate factorial solutions for each age group. The levels of internal consistency are, in general, satisfactory.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10400.14/11799
Aparece nas colecções:FEP - Artigos em revistas nacionais com Arbitragem / Papers in national journals with Peer-review



FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.