Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.14/11797
Título: Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal
Autor: Magalhães, Joana
Veríssimo, Lurdes
Veiga, Elisa
Palavras-chave: Special education
Inclusive education
Decree-law n.º 3/2008
Perceptions
Attitudes
Data: 2010
Editora: Faculdade de Educação e Psicologia / Universidade Católica Portuguesa
Citação: MAGALHÃES, Joana; VERÍSSIMO, Lurdes; VEIGA, Elisa - Percepção dos professores de educação regular e educação especial acerca das novas políticas de educação inclusiva em Portugal. Revista Portuguesa De Investigação Educacional. ISSN 1645-4006. N.º9 (2010), p.43-59
Resumo: This article presents the result of a research project which its main objective was to explore the impact of the new inclusive education policies in the special education teachers’ and regular education teachers’ perceptions and attitudes. So, an exploratory study was conducted and four special education teachers and four regular education teachers were interviewed. The results of the research have highlighted that there is a positive attitude towards the legislation and inclusion, although they are many aspects that need to be improved, such as human and material resources.
URI: http://hdl.handle.net/10400.14/11797
Aparece nas colecções:FEP - Artigos em revistas nacionais com Arbitragem / Papers in national journals with Peer-review



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